Museumsbesøg for folk med demens

26.02.2020

Museumsbesøg for folk med demens

Kvindemuseet er et demensvenligt museum, med konkrete værktøjer til at hjælpe demensramte i forskellige situationer. Som demensvenner er vi med til at bryde tabuet og bakke op om et demensvenligt og mere mangfoldigt og inkluderende samfund.

Vi er derfor stolte af at præsentere vores skræddersyede omvisninger til demensramte. Besøget på Kvindemuseet vil give anledning til at erindre egen barndom og ungdom, fortælle sine egne historier og lytte til andres historier.

Formen vil være en variation mellem at lytte, se billeder og have ting i hænderne. Besøget vil være planlagt til at vare en time, men man er velkommen til at gå i museumscaféen og få en kop kaffe, hvis man ikke kan rumme mere. Man har også mulighed for at blive længere og gå rundt i udstillingen med dem, man er af sted med.

Det er gratis at booke museumsbesøget.