Nyt undervisningstilbud på Kvindemuseet forener folkeskoleelever og ungdomspolitikere

25.10.2016

Grundloven, rager den mig?

Kun 52% af de danske unge mener, at de har holdninger, som er værd at lytte til.
Kvindemuseet har i et samarbejde med AAUF (Aarhus Ungdommens Fællesråd) og PUS (Politiske Ungdomspartiers Sammenslutning i Aarhus) udviklet et undervisningsforløb, hvis formål er at give de unge mod på at være en del af demokratiet.

Alle 8 ungdomspartier i Aarhus har være med i udviklingen, og det er dermed et bredt og helt unikt samarbejde mellem en kulturinstitution og ungdomspartierne.

Helt konkret
1. Eleverne besøger Kvindemuseet, hvor et rollespil tager dem med tilbage til demokratidiskussionerne i 1849-1915
2. Ungdomspolitikerne besøger eleverne på skolen for at debattere nutidens demokrati.
3. Målgruppen er de ældste elever i folkeskolen (8.-10. klasse) samt ungdomsuddannelserne.

Pressen inviteres til afprøvning med ungdomspolitikerne på Strandskolen i Risskov på fredag den 28. oktober kl. 10-14
Se pressemeddelelsen: Grundloven rager den mig

Tilknyttede objekter fra samlingen