Tak for i år og godt nytår!

22.12.2017

Tak for i år og godt nytår!

Det er med glæde og stolthed, vi ser tilbage på 2017; året, hvor Kvindemuseet var med til at gøre det europæiske kulturhovedstadsår til en succes. Museets nye ansvarsområde blev håndgribeligt i en ny basisudstilling KØN REDELIGHED // GENDER BLENDER. Året bød også på Campingkvinder og kvindefortællinger knyttet til Benthe Norheims Life Boats, workshops med australske Deborah Kelly og til slut markeringen af reformationsåret med udstillingen BILLEDSTORM i samarbejde med museer i Viborg og Lemvig.

Med generøse bevillinger moderniserer vi i 2018 museet og fylder huset med håndværkere og stilladser de første måneder. Vi nytænker museets udstillinger, sådan at vi også kan rykke ud med pop-up udstillinger i byrummet. I tæt samarbejde med Aarhus Teater åbner vi i starten af 2018 udstillingen DIVAER, om hverdagens heltinder og helte på Aarhus Teater. Og vi viderefører vores gode internationale samarbejder såvel som varierende undervisningstilbud til skoler og uddannelsessteder.

Rigtig godt nytår fra Kvindemuseet.