MARCH 8 – Equality for all Demonstration in Aarhus

04.03.2017

MARCH 8 – Equality for all Demonstration in Aarhus

Sammen med en række samarbejdspartnere tager vi på den Internationale Kvindedag et standpunkt for et mere mangfoldigt samfund, og vi opfordrer alle uanset køn, alder og etnisk eller social baggrund til at møde op og slutte sig til marchen d. 8. marts kl. 16.

Equality March
Vi mødes i Matilde Fibigers Have bag Kvindemuseet kl. 16 med taler fra Mateen Hussain – næstforperson for Sabaah og Line Hassall Thomsen – poet, forsker, aktivist og går derefter i samlet optog langs strøget til Rådhuspladsen hvor Bwalya – repræsentant for Black Lives Matter Denmark og Camilla Fabricius – feminist og selvstændig social entreprenør holder taler. Herefter går vi via Frederiksgade over Storetorv tilbage til Kvindemuseet, hvor vi fejrer 8. marts.

Se hele programmet for 8. marts

Ingen demo uden kampsang og bannergang!
Som forberedelse til demonstrationen har vi workshop på Kvindemuseet, hvor du kan hjælpe med at lave flotte bannere, øve slagsange og finde på seje kampråb fra kl. 12 – 14.

Marchen støttes af: KvindePolitisk Forum, BUPL, SL,3F, FOA, Dansk Socialrådgiverforening, Danske Bioanalytikere, Dansk Sygeplejeråd, SUF, DSU, SYM og Black Lives Matter

Demonstrationen er en del af Kvindemuseets Gender Festival d. 8. – 10. marts 2017. Festivalen sætter fokus på køn, og sætter debatten om mangfoldighed og kønnenes rettigheder og muligheder på dagsordenen.

NB: Alle opfordres til at lave skilte/bannere inden dagen eller at strikke en pussyhat til egen brug eller til at forære til demonstrationen.

Find opskrift til at strikke, hækle eller sy din egen pyssyhat her