Kvindemuseet søger frivillige til at skabe ny mini-udstilling

13.08.2019

Kvindemuseet søger frivillige til at skabe ny mini-udstilling

Vi søger frivillige, unge, muslimske kvinder til en arbejdsgruppe, hvor vi sammen skal lave en lille udstilling til Kvindemuseets mobile pop-up museum.

Hej skønne kvinder!

Mit navn er Louise, og jeg er Ph.D.-studerende ved Aarhus Universitet og Kvindemuseet i Danmark.

Jeg laver et projekt om de forestillinger, der findes om muslimske kvinder i Danmark. Det handler om, hvordan idéen om den muslimske kvinde kan fungere som et symbol og et meningsskabende objekt.

I samarbejde med Kvindemuseets Pop-up museum skal jeg koordinere en udstilling om dette emne og håber du kan hjælpe! Da jeg gerne vil inkludere jeres stemmer og tanker i projektet, søger jeg frivillige kuratorer.

Jeg søger seje, unge, muslimske kvinder til en arbejdsgruppe, hvor vi sammen skal lave denne lille udstilling. Når den er færdig, kan den køres rundt i hele byen – på gymnasier, strøget, Bruuns Galleri eller Bazar Vest.

Det handler om at mødes nogle gange i september og nogle gange i oktober til brainstorming, hygge, kreative og spændende samtaler, snacks, workshops, the-drikning og nytænkning.
I bestemmer formen og indholdet på udstillingen.

Er du interesseret, eller kender du nogen, der kunne være interesseret i at være med til at lave en udstilling fra bunden – har du spørgsmål eller tanker? Så skriv til mig!

Enten på mail lr@kvindemuseet.dk eller via min instagram @louiserognlien2

Jeg glæder mig!