Kvindemuseet i Danmark får ny identitet

29.08.2014

Kvindemuseet i Danmark får ny identitet

Velkommen til trekanten

På Kvindemuseet har vi i samarbejde med det aarhusianske designbureau Hele Vejen skabt en ny visuel identitet med en trekant som gennemgående ikon.

Trekanten er et oldgammelt kvindesymbol, men er også ladet med mange andre betydninger. Den kan være fræk og corny i særlige sammenhænge, men den kan også tones helt ned og bare være en trekant. Den nye visuelle identitet kobler vores historie med noget nutidigt, skarpt og humoristisk. Den skal udtrykke det, vi er, og det, vi gerne vil være.

Vores store samling af genstande og hverdagsting fra kvinders liv op gennem historien bliver stadig rammen om vores udstillinger og oplevelsen på Kvindemuseet. Samlingen rummer alt lige fra strikkede hygiejnebind til fiskeskindsko. Her er også ting fra kvindelige opfindere og berømte kvinder og et erindringsarkiv med ca. 500 interviews, hvor kvinder fortæller deres livshistorier.

Den nye identitet er ikke et færdig produkt, men derimod en proces, vi går i gang med, og vi vil meget gerne have publikums input med: Hvad er et kvindemuseum? Og hvad er interessant og aktuelt at tage op? Deltag i debatten på facebook eller vis os, hvad du gerne vil se på instagram #kvindemuseet.

Museums are awesome because everyone shuts the fuck up