Invitation til kunstfest

02.06.2022

Invitation til kunstfest

Besøg KØN fredag den 17. juni, hvor vi i samarbejde med Art Week slår dørene op for oplevelser med samtidskunsten.
Om morgenen er du inviteret til Art Morning, hvor to kunstnere mødes i samtale om ubetinget kærlighed og de ydre forventninger, der knytter sig til kønnene. Om aftenen inviterer KØN og Art Week til kunstfesten Art Bar Extravaganza.

Læs mere om begge arrangementer nedenfor.

Art Morning i KØN Café
Dagen starter med morgenkaffe og en samtale mellem kunstner Aske Kreilgaard og forfatter Liv Nimand Duvå om ubetinget kærlighed og de ydre forventninger, der knytter sig til kønnet.

Skulpturen AGAPE eller i folkemunde ’den ammende mand’ af kunstner Aske Kreilgaard har skabt stor opmærksomhed og ophedet debat om maskulinitet og og manderoller i dagens Danmark. Forfatter Liv Nimand Duvå har skrevet bogen ‘Mødrenes Hus’ – om myten om det naturlige moderskab og moderkærlighed. Samtalen modereres af museets direktør Julie Rokkjær Birch.

PRAKTISK
Arrangementet foregår i KØN Café mellem kl. 8-9 og koster 50 kr. (inkl. sort kaffe og surdejsbolle).
Art Morning arrangeres i samarbejde med festivalen LiteratureXchange

Art Bar Extravaganza
Art Bar Extravaganza er dedikeret til lige dele kunst og social aktivitet. Så kom med til bl.a. kunstnerisk performance i Byrådssalen, DJ’s og bar – og nyd sommeraftenen i Mathilde Fibigers Have.

PROGRAM

Kl.18.30: Velkomst ved Jan Falk Borup og Julie Rokkjær Birch

Kl.19.00 og frem: Amanda Kessaris – performance løbende

Kl.20.00: Mads Borre – performance i Byrådssalen

Hele aftenen:

DJ’s fra VVE Collective
Bar i KØN Café
Food Truck med bagels og øl fra Depanneur

PRAKTISK
Arrangementet foregår fra kl. 17-23.
Der er gratis entré til museet fra kl. 17.
Ingen tilmelding er nødvendig til Art Bar Extravaganza.
Hold øje med programmet på konmuseum.dk

Se aftenens særmenu her.

Foto: Fra Art Bar Extravaganza i København, Svend Sømod, ”Cocktailprinteren”. Foto: Christian Brems.