Besøg Kvindemuseets nye pop-up museum

21.04.2018

Besøg Kvindemuseets nye pop-up museum

Med Kvindemuseets nye pop-up museum rykker vi museumsformidlingen uden for væggene og ud i bylivet og tager temperaturen på kønsdebatten anno 2018 – og ikke mindst: sætter gang i den.

Det mobile to-go-museum er en bemandet dialogsatellit og traditionel museumsudstilling, der med humor og viden vil udfordre og inspirere til overvejelser over køn, historie, ligestilling m.m.

Med udstillinger placeret i ladet på den lille italiensk-producerede scootervarevogn, Piaggio Ape, bliver pop-up museet et genkendeligt indslag i bybilledet. Forskellige interaktioner og aktiviteter, som eksempelvis det nye Køn Redelighed-brætspil, der er udviklet til pop-up museet, og hvor publikum kan dyste på deres viden om køn, vil gøre adgangen til den kulturhistoriske viden både sjov og let tilgængelig.

Ud i Aarhus
Henover foråret og sommeren kan I blandt andet møde Pop-up museet ved:

– Bruuns Galleri – D. 23. – 27. april
– 1. Maj på Havnepladsen i Aarhus – Tirsdag d. 1. maj
– Dome of Visions – D. 14. – 18. maj
– Dokk1
– Salling Rooftop
– Ladywalk – Mandag d. 28. maj
– Aarhus Pride – Lørdag d. 2. juni
– Aarhus Volume – Lørdag d. 30. juni
– Food Festival – D. 7 – 9. september
– Aarhus Børneteaterfestival
… og mange flere.

Samtidig er der sat tid af i kalenderen til ad hoc udflugter, hvor museet kører ud i det blå og laver udstillinger alle tænkelige og utænkelige steder i byrummet med overraskelsesmomentet som en del af museumsoplevelsen. Hvornår og hvor det mobile museum er at finde, kan I følge med i på Kvindemuseets hjemmeside og sociale medier. Det vil også være muligt at booke et besøg af museet.