ORLAN – Artist talk på Kvindemuseet

29.09.2017 · 16 - 18

ORLAN – Artist talk på Kvindemuseet

Kvindemuseet og forskningsprojektet “Posthuman aesthetics”, Aarhus Universitet arrangerer i samarbejde artist talk med ORLAN.

Den 28. september åbner Kvindemuseet udstillingen Billedstorm som del af Europæisk Kulturhovedstad Aarhus 2017. En tematisk kunstudstilling om køn, tabuer og ytringsfrihed i billedernes verden – fra reformationen til i dag.

Værker af bl.a. LUCAS CRANACH | WILHELM FREDDIE | GUERILLA GIRLS | LOUISE BOURGOIS | MICHAEL KVIUM | ORLAN

Den franske kunstner ORLAN deltager med tre værker på udstillingen:
LA GRANDE ODALISQUE, 1968 – foto
L’ORIGINE DE LA GUERRE, 1989 – foto
SUCCESFUL OPERATION NO X, 1990 – surgery video

ORLAN har i årtier vakt opmærksomhed med sine performances: hun har genfødt sig selv, klædt sig ud som helgen, har gennemført flere plastikoperationer, og digitalt fjernet sin egen hud.

Læs mere om ORLAN her

Arrangementet foregår på fransk og engelsk.

Facilitator: Jens Hauser, postdoc i art & bioscience, Københavns Universitet.

Fredag d. 29. september kl. 16-18 i den gamle byrådssal på Kvindemuseet
GRATIS ADGANG:
Alle 75 billetter der kan forudbestilles er reserveret. Mød op senest en halv time før artist talk på museet, ellers videregives de reserverede billetter til anden side.
De resterende 25 billetter fordeles i døren efter først til mølle princippet.