Køn på skoleskemaet

Inspiration og greb til undervisning om køn, seksualitet og ligestilling

I dette forløb får de studerende et indblik i museets erfaring med at undervise i emner som normer og forventninger til køn, ligestilling og demokratisk deltagelse samt seksualitet og idealer. Med udgangspunkt i aktuelle undervisningsforløb introduceres de studerende til museets brug af udstillinger, materialer og museumsgenstande i undervisningen. Formidleren inddrager også museets metodiske tilgange til emnerne og fokus på at skabe bevidsthed hos skoleeleverne om den historie, de er en del af.

Formålet med forløbet er at inspirere de studerende til at inddrage køn, seksualitet og ligestilling i undervisningen – herunder præsentere idéer til hvordan genstandsdidaktik kan inddrages i deres eget læringsrum. Forløbet er derfor relevant for en bred vifte af fag, hvor køn kan inddrages og kan indtænkes i et forløb om æstetiske læringsprocesser eller åben skole.

Book forløbet via denne mail: undervisning@konmuseum.dk
Noter venligst følgende oplysninger i din mail:
Skolens adresse og EAN-nummer
Antal studerende
Ønsket tid og dato for bookingen. Send gerne flere muligheder.
Notér også, at du har læst vores aftalebetingelser for booking af undervisning

Loft for deltagere: 25
Fag: