Invitation til fernisering: GLORY

26.09.2024

Invitation til fernisering: GLORY

Kom med fredag den 11. oktober, når den nye samlingsudstilling GLORY åbner. Glæd dig til musikalsk performance fra det feministiske kunstnerkollektiv SOLEN ER SEXET, håndbajere, hullede snacks og sangene fra Bent Jacobsens vinyl ”BØSSE” (1975) over højtalerne samt introduktion til udstillingen.

PROGRAM
15.00: Dørene åbner
15.30-15.35: Direktør Pernille Taagaard Dinesen byder velkommen
15.35-15.45: Kurator Marie Sommer Arnoldsen og kunstner Kim Richard Adler Mejdahl fortæller om udstillingen
15.45: Udstillingen er åben
15:45-16:00: Performance v. SOLEN ER SEXET i Byrådssalen

PRAKTISK
Tidspunkt: Fredag den 11. oktober kl. 15-17
Der er gratis entré til ferniseringen
Tilmelding til arrangementet er ikke nødvendig

OM GLORY
Samlingsudstillingen GLORY er resultatet af et partnerskab mellem samtidskunstner Kim Richard Adler Mejdahl og KØN. Med afsæt i temaerne maskulinitet, patriarkatet, seksualitet og queerness genfortolker Kim Richard Adler Mejdahl KØNs kulturhistoriske samling i et kunstnerisk, pågående og humoristisk udstillingskoncept.

”Udstillingen giver et bud på, hvordan vi kan komme videre fra den klassiske patriarkalske kultur og hen til en mere inkluderende verden. Alt beskues fra et bøsset perspektiv, da jeg gennem min seksualitet i særlig høj grad har mærket patriarkatets kølleslag.”
– Kim Richard Adler Mejdahl

Læs mere om udstillingen her.

Udstillingen er generøst støttet af følgende fonde og sponsorer
Ny Carlsbergfondet
Augustinusfonden