KØN får ny kommunikations- og marketingansvarlig

19.08.2021

KØN får ny kommunikations- og marketingansvarlig

KØN får ny kommunikations- og marketingansvarlig med baggrund fra Salling Stormagasiner og ARKEN kunstmuseum

Som led i museet KØNs ambitiøse kommunikations- og brandingstrategi, har museet ansat Karin Skipper-Ulstrup som kommunikations- og marketingsansvarlig pr. 16. august. Karin kommer med en baggrund inden for både det kulturelle og kommercielle område.

I 2016 fik museet KØN udvidet sit ansvarsområde til at dække kønnenes kulturhistorie. Sidste år udmøntede det sig i et navneskifte til KØN – Gender Museum Denmark. KØN fortæller historier, der sjældent bliver fortalt: Fra korsetter til Kussomaten, fra demokratihistorie til penisforlænger, fra rødstrømper til kønshormoner, fra machokultur til MeToo, fra fødsler til fædrebarsel…

For at styrke museets profil udadtil og sikre større synlighed både regionalt og nationalt har museet ansat Karin Skipper-Ulstrup som kommunikations- og marketingansvarlig.

Karin Skipper-Ulstrup er uddannet cand.mag. i Medievidenskab og kommer fra en stilling som PR- og Eventansvarlig i Salling Stormagasiner. Inden da var hun bl.a. ansat som Marketing- og Online Manager på ARKEN Museum for Moderne Kunst i Ishøj.

CITATER

”Karin kender til museumsverdenen, og så har hun samtidig en stærk kommunikationsbaggrund med erfaringer fra både kultur og retail. Karin kommer bl.a. til at styrke museets fortællinger og tilstedeværelse på digitale platforme og udvikle kommercielle partnerskaber. Jeg glæder mig til samarbejdet”, siger direktør for KØN, Julie Rokkjær Birch.

”Museet KØN er en vigtig stemme i debatten om køn og ligestilling. Bygningen er i sig selv en attraktion, og museets fortællinger rummer så meget guld, som mange flere skal få glæde af.  Jeg glæder mig til arbejdet med at bringe museets budskaber og historiske viden i spil”, siger Karin Skipper-Ulstrup.

Museums are awesome because everyone shuts the fuck up